از تصمیم خانواده به مهاجرت تا قرار گرفتن در لیست تحریم های کانادا

 مدیرعامل متروی تهران استعفا داد؛ در اعتراض به استخدام حجاب‌بان و کمبود متخصص؟


۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: ۴۲۱۷۱ چاپ

در حالی که طی ساعات گذشته اعلام شده بود مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در اعتراض به کمبودها و همچنین استخدام حجاب ببان، کمبود متخصص و همچنین قرار گرفتن درر لیست تحریم های کانادا به دلیل نقض حقوق زنان از سمتش استعفا داده امروز رئیس شورای شهر تهران از استعفای مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به دلیل انتقاد اعضای شورای شهر تهران به عملکرد وی خبر داد.

 مدیرعامل متروی تهران استعفا داد؛ در اعتراض به استخدام حجاب‌بان و کمبود متخصص؟
کلانشهر: به گزارش تسنیم، در جریان دویست و بیست دو دومین جلسه شورای شهر تهران، هیئت رئیسه شورای شهر تهران به دلیل خرابی‌های مکرر مترو تهران از محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و مجید رستمی؛ قائم‌مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به صحن شورا دعوت شد تا در این خصوص توضیح بدهند، اما به دلیل عدم حضور مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، مجید رستمی؛ قائم‌مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور پیدا کرد.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در هنگام حضور مجید رستمی؛ قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پشت تریبون گفت: قاعدتا امروز باید مدیر عامل شرکت مترو در صحن شورا حضور پیدا می‌کرد نه قائم‌مقام او.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به امانی گفت: ظاهرا آقای درستی از صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران ناراحت شده و استعفا کرده است.

 مدیر عامل مترو: حجاب‌بان استخدام کردیم اما برای جذب متخصص التماس می کنیم

هرچند امروز در شورای شهر تهران خبر استعفای مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو منتشر شد اما روز گذشته اعلام شده بود که مسعود درستی، پس از سه روز قهر به محل کار خود برگشته و در اولین اقدام، دبیر کارگروه حجاب و عفاف شرکت مترو را برکنار کرده است.

 چند روز قبل سایت دیده بان ایران در گزارشی خبر داد که مسعود درستی مدیرعامل این شرکت وابسته به شهرداری تهران پس از آنکه نامش به علت برخورد با زنان بی‌حجاب در مترو وارد فهرست تحریم‌های کانادا شده، از سمت خود استعفا داده است.

وجود حجاب‌بان‌ها در مترو برای مسعود درستی خوش‌یمن نبود و او در حالی وارد فهرست تحریم کانادا قرار گرفت که به دنبال خروج خانواده‌اش از ایران و مهاجرت آنها بود و حالا با این تحریم تیر او و خانواده‌اش به سنگ خورده است.

براساس گزارش دیده بان ایران مدیرعامل مترو چندی پیش در جمعی از مدیران شهری تهران اعلام کرده بود: «مترو حجاب‌بان استخدام کرده است اما ماه‌هاست در حال پیگیری تا حد التماس برای جذب نیروی متخصص هستیم. در این اثنا مشکلات اجرایی هم ول کن نیست. آتش‌سوزی ایستگاه فرودگاه، آتش‌زدن واگن‌های خط پنج، خرابکاری‌های جنوب خط یک، مشکلات برگشت پله‌برقی‌ها، مشکلات خریدهای خارجی، خروج از ریل قطار در خط تست پایانه صادقیه، حوادث گاه و بیگاه، اتش‌سوزی ایستگاه شوش، تجمعات گاه و بیگاه پرسنل، شایعات عجیب و غریب و...»

شایعات همچنین حاکی از بگومگوی وی با زاکانی شهردار تهران و اعتراض متقابل شهردار تهران به این مدیر مترو بود که اوضاع اسفناک حوادث و سوانح در مترو باعث اعتراضات گسترده به زاکانی در شورا، محافل سیاسی و رسانه‌ها شده است.